Pirelli odhalilo řešení pneumatik pro další kolo závodu Hyundai N na barcelonském okruhu v Catalunya ve Španělsku.
Pirelli odhalilo řešení pneumatik pro další kolo závodu Hyundai N na barcelonském okruhu v Catalunya ve Španělsku.
Mistrovství světa superbiků MOTUL FIM se zastavuje v Barceloně na deváté kolo sezóny. Pro jezdce třídy Superbike a Supersport je k dispozici řada vývojových řešení.
Barcelona (Španělsko), 13. září 2021 – 9. kolo Hyundai N Catalunya se koná o víkendu od pátku 17. do neděle 19. září a slibuje velkou podívanou v boji o titul.
Okruh Catalunya
Ve druhé polovině závodního kalendáře začíná vrcholit boj o první příčky. Ve WorldSBK je výzva stále otevřená mezi Toprakem Razgatlioglu (Pata Yamaha s BRIXX WorldSBK / Yamaha YZF R1), aktuálně prvním v celkovém pořadí a šestinásobným mistrem světa Jonathanem Reou (Kawasaki Racing Team WorldSBK / Kawasaki ZX-10RR), zaostávajíccím o sedm bodů a dále jezdcem Ducati Scottem Reddingem (ARUBA.IT Racing - Ducati / Ducati Panigale V4 R).
Okruh Catalunya 2
Okruh Catalalunya-Barcelona byl slavnostně otevřen v roce 1992 kvůli olympijským hrám. Je dlouhý 4,627 kilometru a má 16 zatáček. Většina zatáček je široká a velmi rychlá a jsou vystřídány rovinkami, které umožňují jezdcům dosáhnout rychlosti až 320 km/h. Okruh je zvlněný a je považován za velmi technickou trať s několika body, které mohou zatížit kolo i jezdce. Například jeden z nejnáročnějších brzdných bodů na konci velmi dlouhé rovinky.
Řešení pro třídy WorldSBK a WorldSSP:
Ve třídě WorldSBK budou mít všichni jezdci k dispozici výběr celkem deseti vývojových a standardních řešení. Pět možností na přední kolo a pět pro zadní.
Pro přední pneumatiku jsou tři dostupná hladká řešení tvořena standardní výbavou a dvěma možnostmi vývoje. Kromě standardního SC1 je možnost vývojového řešení SC1 A0721 obsahující měkčí směs než u stadardního řešení SC1 a vývojové řešení SC1 ve specifikaci A0508, představené v Misanu a také používané v Assenu, Mostu, Navaře a Magny-Cours.
Pokud jde o zadní hladkou pneumatiku, jezdci mají k dispozici dvě možnosti. První je vývoj SCX ve specifikaci A0557, což bude jediná super měkká směs dostupná v Barceloně, zatímco druhou možností je měkký standard SC0.
K dispozici bude také pneumatika Superpole ve specifikaci Y0449, která umožní jezdcům během závodu Tissot Superpole zajet nejrychlejší časy a bojovat o nejlepší umístění na startovním roštu.
V kategorii WorldSSP bude naopak jezdcům k dispozici pět suchých řešení, tři pro přední a dvě pro zadní. Vpředu budou mít jezdci standardní měkkou směs SC1, střední směs SC2 a vývojovou SC1 ve specifikaci A0460. To bylo představeno v Assenu a mělo by zlepšit zpětnou vazbu v maximálním úhlu náklonu a poskytnout větší podporu při nájezdu do zatáček. Pokud jde o zadní část, kromě standardní super měkké směsi SCX budou mít jezdci této kategorie k dispozici standardní měkkou směs SC0.
Statistiky loňského závodu v Barceloně:
Celkový počet pneumatik přivezených společností Pirelli: 4 336 kusů
Počet řešení pro třídu WorldSBK: 5 vpředu a 8 vzadu
Počet pneumatik dostupných pro každého jezdce WorldSBK: 36 vpředu a 40 vzadu.
Teplota v 2. závodě: vzduch 28 ° C, trať 42 ° C
Teplota v závodě 2: vzduch 28 ° C, trať 44 ° C
Počet řešení pro třídu WorldSSP: 4 přední a 4 zadní
Počet pneumatik dostupných pro každého jezdce WorldSSP: 26 vpředu a 28 vzadu